Pabeigti būvdarbi Vidzemes šosejas (A2) posmā no Melturiem līdz Rīdzenei (77,24.km–88,10.km), kas bija vieni no apjomīgākajiem valsts ceļu tīklā pēdējo divu gadu laikā. To laikā pārbūvēta ceļa segas konstrukcija, izbūvējot salizturīgo slāni, šķembu pamatu un asfaltbetona segumu trīs kārtās. Vairākās vietās vājas nestspējas grunts norakta un aizstāta ar uzbēruma grunti. Posmā sakārtota ūdens atvade no ceļa – izrakti grāvji, atjaunotas un pārbūvētas 58 caurtekas. Veikta nogāžu nostiprināšana ar augu zemi vai ar ģeosintētiskiem materiāliem un šķembām. Atjaunotas autobusu pieturvietas un stāvlaukuma segums pie Melturu kafejnīcas, kā arī visā posmā uzstādīts jauns ceļu aprīkojums, ieklāti horizontālie apzīmējumi.
Autoceļa A2 82,10 kilometrā pārbūvēta 1859.gadā uzbūvētā Lejasgrāvja caurteka, saglabājot tās vēsturisko veidolu. Pārbūves procesā tika saglabāta caurtekas vēsturiskā velves konstrukcija, kas pagarināta par aptuveni trīs metriem. Caurtekas gala sienas un atbalstsienas izbūvētas no dzelzsbetona, apšujot tās ar vēsturiskajiem granīta akmeņiem.
Uz Vidzemes šosejas (A2) tagad ir pārbūvētas visas trīs vēsturiskās caurtekas, kas uzbūvētas 19.gadsimta vidū, reizē ar autoceļa Rīga–Pleskava būvi. Tās bija veidotas kā ķieģeļu mūra velves ar kaltu granīta bloku balstiem, un pārbūvējot visām ir saglabāts vēsturiskais veidols.
Kaķupītes caurteka Vaivē (85,6.km), kas uzbūvēta 1850.gadā, bija viena no senākajām valsts pārvaldībā esošajām ceļu būvēm un viena no lielākajām caurtekām valsts ceļu tīklā. Pārbūves laikā tai tika izveidota jauna dzelzsbetona konstrukcija un iekšpusē izklāti ķieģeļi no vecās caurtekas velves. Tās pārbūve pabeigta jau 2019.gadā.
Līgatnes upes caurteka Augšlīgatnē (64,8.km) uzbūvēta 1859.gadā, pārbūves laikā tai ir saglabāta nesošās velves konstrukcija. Pārbūve pabeigta 2021.gadā.
Būvdarbus autoceļa A2 posmā no Melturiem līdz Rīdzenei veica piegādātāju apvienība (PA) ACBR-SB par līgumcenu 15 607 090,62 EUR (ar PVN). Būvuzraudzību nodrošina SIA Būvju profesionālā uzraudzība. Pārbūves projekta autors ir SIA Projekts EAE.
Foto: Renārs Koris | Latvijas Valsts ceļi